v dětství jsme si ťukávali na čelo, když jsme každý týden viděli na jídelníčku ve školní jídelně hrachovou kaši, čočku na kyselo nebo fazolový guláš. většinou jsme přehrnuli jídlo z jedné strany talířku na druhou a s hladovým břichem odnesli plný tácek. postupem času jsme začali zjišťovat, že ty školní jídelny to s námi myslely dobře. strana 1/3
je obecně známo, že každé jídlo dne by mělo obsahovat bílkoviny, sacharidy, tuky a neměli bychom zapomenout také na vlákninu. občas si nevíme rady, jak všechny tyto složky do chutného pokrmu zakomponovat. pokud však sáhneme po čočce, hrachu nebo třeba cizrně, máme v podstatě po starostech. například běžná porce, tedy 300 gramů vařené čočky, obsahuje přibližně 23 g bílkovin, 51 g sacharidů a 11 g vlákniny. salát tedy stačí doplnit o avokádo, abychom do těla dostali také zdravé tuky, a máme po starostech. luštěniny nás také dostatečně zasytí, jsou skvělým zdrojem vitamínů b a obsahují řadu minerálních látek, jako železo, fosfor a vápník. strana 2/3 říkáte si jasně, to je všechno fajn, ale pořád máte na jazyku chuť z té školní jídelny? nezoufejte. máme pro vás tip. zkuste naše strips chips. zdravější variantu chipsů, které vyrábíme z luštěninové mouky a díky takovému sáčku našich stripsů dostanete do těla podobné živiny jako ze školní hrachovky. sáček schroupete u televize během chvilky, nemusíte nic vařit a chuť vám zaručujeme skvělou! co víc si přát? snad už jen utíkejte na náš e-shop – eshop.stripschips.cz a vyberte si tu svou příchuť. a nebo vezměte rovnou všechny a dejte nám vědět, které jsou ty nej! strana 3/3
proč by luštěniny měly být součástí jídelníčků?